Σωστή τοποθέτηση των προϊόντων σας

Γιατί κάθε κατάστημα είναι μοναδικό με την δική του προσωπικότητα και χρήζει ιδιαίτερης μεταχείρισης.

Παρόλα αυτά υπάρχουν κάποιες γενικές αρχές που εφαρμόζονται σε όλους σχεδόν τους χώρους. Μερικές συμβουλές που ακολουθούν αυτές τις αρχές είναι:

  

  1. Η κατηγοριοποίηση των προϊόντων με την ανάλογη σήμανση. Μπαίνοντας ο άνθρωπος στο κατάστημα πρέπει να προσανατολίζεται και να αντιλαμβάνεται εύκολα και γρήγορα τι ροή θα ακολουθήσει ώστε να βρει το προϊόν που αναζητά. Η αυθόρμητη αγορά προωθείται με την προβολή των προϊόντων κατά ομάδες σχετικών μεταξύ τους, ώστε να γίνονται συγκρίσεις. Στο χώρο του καταστήματος πρέπει να είναι εμφανής η σήμανση, όχι μόνο των τμημάτων αλλά και των ειδών. Επίσης, πρέπει να εμφανίζονται τα χαρακτηριστικά και οι ιδιότητες των προϊόντων, η τιμή τους, η πιθανή έκπτωση στην τιμή κ.λπ. Η υπερβολική ποικιλία σε συνδυασμό με την κακή οργάνωση μπορεί να επιφέρει σύγχυση σε πελάτες οι οποίοι δυσκολεύονται να επιλέξουν μεταξύ πολλών διαθέσιμων προϊόντων.
  2. Η τεχνική της εκμετάλλευσης του ραφιού. Όλοι άνθρωποι δεν έχουν το ίδιο ύψος. Η εμπορική απόδοση καθορίζει την επιλογή των προϊόντων και το χώρο που καταλαμβάνουν στο ράφι, με στόχο την καλή εμπορική διαχείριση των αγορών και του stock του φαρμακείου. Λαμβάνοντας τον μέσον όρο, η καλύτερη περιοχή προβολής βρίσκεται στο ύψος του ματιού του παρατηρητή (1,00μ – 1,80μ), ώστε να υπάρχει άμεση οπτική επικοινωνία και εύκολη προσβασιμότητα.
  3. Ιδιαίτερη προβολή προϊόντων. Προϊόντα σε προσφορά, νέες αφίξεις ή κάποια προϊόντα που θέλει να προωθήσει ο επιχειρηματίας επιδεικνύεται σε μια ιδιαίτερη θέση αυξάνοντας την ελκυστικότητά τους και τραβώντας το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού.
  4. Ανατροφοδότηση και αντικατάσταση ληγμένων. Τα ράφια δεν πρέπει να μένουν άδεια, αλλά να ανανεώνεται η εξάντληση κάποιου προϊόντος δίνοντας την δυνατότητα και στον επόμενο υποψήφιο πελάτη να το αγοράσει. Η αποθήκη είναι επιτακτικό να είναι πάντα επαρκής. Επίσης ληγμένα – ελαττωματικά – με φθορές προϊόντα χρήζουν προς απομάκρυνση. Η εγγύηση στην ποιότητα κερδίζει την εμπιστοσύνη των πελατών.
  5. Ο φωτισμός. Παίζει ιδιαίτερο ρόλο καθώς μπορεί να δημιουργήσει άξονες, να προσκαλέσει ή να αποτρέψει την είσοδο σε κάποιον χώρο. Συνδυασμένος με την κατάλληλη σήμανση μπορεί να ενημερώσει, να προβάλει, να προωθήσει. Η ατμόσφαιρα, η ακτινοβολία και λάμψη του καταστήματος αλλά και των προϊόντων καθορίζονται από αυτόν. Το φιλόξενο, ήρεμο και ισορροπημένο περιβάλλον δημιουργεί τις προϋποθέσεις για περαιτέρω αναμονή των πελατών μέσα στο κατάστημα αυξάνοντας τις πιθανότητας για αυθόρμητες αγορές.
  6. Συνοχή βιτρίνας και εσωτερικού χώρου. Τόσο σχεδιαστικά, αισθητικά και λειτουργικά, όσο και διαφημιστικά είναι απαραίτητο να υπάρχει ένα κοινό πλάνο διακόσμησης και διαφήμισης. Η συμβατότητα μεταξύ προωθητικού υλικού εσωτερικού και εξωτερικού χώρου και η ύπαρξη επαρκούς αποθέματος των διαφημιζόμενων στη βιτρίνα προϊόντων δημιουργεί ευχαριστημένους πελάτες.
  7. Εξωτερική Σήμανση. Κακοσχηματισμένες ταμπέλες με φθορές και αποχρωματισμένες υποβαθμίζουν την αξία της επιχείρησης και των προϊόντων. Καλαίσθητες πινακίδες από πιο ακριβά υλικά μαρτυρούν προϊόντα και υπηρεσίες πολυτελείας.

 

Εφαρμόζοντας όλα τα παραπάνω το κατάστημα είναι πλέον σε θέση να αυξήσει σημαντικά τα έσοδά του. Ο επιχειρηματίας δεν πρέπει να επαναπαύεται στην μια φορά που κάποιος ήρθε στο μαγαζί. Στόχος του είναι να δημιουργήσει το κατάλληλο περιβάλλον και τις διαπροσωπικές σχέσεις που θα τον ξαναφέρουν πίσω και θα τον κάνουν μόνιμο πελάτη. Η επαγρύπνηση και η συνεχής κατανόηση των επιθυμιών του αγοραστικού κοινού θα οδηγήσει στην οικονομική άνοδο και σε αυξανόμενες πωλήσεις.